onsdag, april 11, 2007

Wii!

Har blivit en hel del Wii spelande på senaste, inte mig emot dock! Va i mitt esse i söndags. Klådde Per i Tännis för första gången. Tog Emil i fem raka matcher..men sen fick ja en sån sjuk värk i armen..så Emil kvitterade till fem-fem i matchern innan vi gick å la oss för kvällen.

Golfen gick sjukt bra. Lyckades med att chippa in bollen i hål å göra en Eagle på andra hålet. DÅ va ja lycklig! haha

Trotts en lång natts sömn så va jag trött som ett as på måndagsmorgonen. Blev väckt av två allt för pigga pojkar som tvingade upp mig ur sängen för att åka in till centrum för lite mat. någon vidare reaktionsförmåga tycktes ja inte ha den morgonen. En bil tuta, jag reagerade en sådär..8 sekunder efteråt, Emil bara stod å glodde på mig å skaka på huvudet.


Efter vi fått i oss lite mat i magen å vi kommit tillbaka till 14B ser emil på mig med ett leende å säger:
"Jadu Strömma...fem-fem!"

Å med de menade han att de va dags att återta tännisspelandet. Trotts dåliga reaktioner vann ja!:D Nollade han i nån match.å Vann totalt matcherna med 3-2 när han gav upp. Höll även på att utklassa Per med 3-0 i set..men han lyckades hämta upp en 2-0 ledning å vinna. Men men..shit happens.



*-*-*-*-*-*-*-*-

Tisdagen till ära hade jag å Anna bestämmt oss för att åka och hälsa på våran gode vän Jonas i Falun. Vi hade väl tänkt åka dit så vi skulle va där vid 12. Men...jag råkade visst vara lite trött på morgonen så vi va väl i Falun runt 14 efter att ha släppt av Per i blng och kört drive in på donken så Anna fick lite mat i sig så hon inte va så sur å bitter.

Passade på att pressa Börje lite på vägen mellan Borlänge och Falun. Han börja skaka som fan när ja va uppe i 140..men jag pressa lite mer å va som mest uppe i 170 men då skaka han så mkt att ja tyckte de räckte med att ligga 160 resten av vägen. Hade lite skoj å mobba några grabbar i en BMW på vägen å;)

Mot min å annas vilja tvingade Jonas oss till lugnets badhus för att bada. Blev rätt skoj ändå medan de va kallt som fan! Bastun efteråt satt jäääkligt bra! väl tillbaka hemma hos Jonas va de film som gällde, och precis som förra gången blev de en bond-film som gick på. Man kan aldrig få för mycket av Bond!

Hemma i Gagnef igen introducerade jag Anna för Nintendo Wii. Körde lite Monkeyball, tennis..men de hon tycktes uppskatta mest va Golfen. Fast..ja klådde na i alla grenar vi körde;)






*-*-*-*-*-*-*-*-

Satt å kika igenom alla mina bilder jag har på den här Datorn och hitta bilderna från vårat buss-projekt som vi hade förut i skolan, "Pimp My Buss".
Fy fan vilken besvikelse. Fy fan för SweBus! Fy FAN! Grabbarna som gav oss de projektet har jobbat i två år med de, och vi kämpade som djur under den veckan vi hade på oss för att få ordning på designen. Alla va nöjda och förväntansfulla för sommaren då bussen skulle byggas. Så för nån vecka sen berättar Sara. Hon hade hört i från en av Grabbarna som jobbat längst med projektet...SweBus har dragit sig ur så de blir inte av. Man blir så less. Förstå hur mkt jobb de legat bakom. Grabbarna som kämpat i två ÅR för att få de att funka. så när de börjar närma sig ett slut...ett resultat..drar dom sig ur. De va en tung besviken stämmning som dök upp i klassrummet när vi fick höra de.

Tack SweBus...tack så jävla mycket!

*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Ledig hela denna vecka å. Men de blir å inte ligga på latsidan. Har mkt som ska göras på kort tid. Byta däck på Börje, Fixa iordning inför våran utställning. Alltså måla klart min "Dalahäst", fixa ramar att spänna upp några tavlor på mm.mm. Får försöka hinna med de på Torsdag för i morrn har ja lovat mamma en mor å dotter dag på Kupolen. Kanske man kan flirta till sig lite nya plagg å de e ju aldrig fel:D

*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Snälla hockeysäsong BÖRJA! jag håller på att bli tokig!

*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Je e darru hel (all shook up)

Kõrs i jösse namn hõn e fel mä mä
Je darrä sõm ett löv på ett äppelträ
Kompisar dõm säj hä måst vär nõ fel
Je e kär, e darru hel

Åhåhå åhåhå, jajamen

Händar darrä, je e alles spak
i knänar sõ je kan int stå alles rak
när ho e nära värt je alles stel
Je e kär, e darru hel

Åhåhå åhåhå, jajamen

Fråg int mä hõn je tänk på nu
Je mår finemang men hä vet du ju
När je e nära fjälla mi
Sõ dunkä både hjärta´õ mätt mittparti

När ho tar mi hand värt je alles yr
Hä känns sõm en vulkan, hä e nära je spyr
Je e mallu att ho e mä mä
Je e kär, e darru hel

Åhåhå åhåhå, jajamen

Tunga fastnä när je säj nõnting
Hä e sõm ho e limma õ sitt fast mä tving
Finns bära ett sak sõm kan bot mä nu
Ja hä e e kulla õ hä e just du

När ho tar mi hand värt je alles yr
Hä känns sõm en vulkan, hä e nära je spyr
Je e mallu att ho e mä mä
Je e kär, e darru hel

Åhåhå åhåhå, jajamen
Åhåhå åhåhå, ja je e darru hel

Text : Putte Ström

Hitta på några av Elvis-texterna på Järnamål från Elvisshowen vi hade i JUF-Lokalen i Dala-Järna för typ ett-två år sen. Bra skit!


//Fotomuppen

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

9:58 fm  
Anonymous Anonym sa...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

8:49 em  
Anonymous Anonym sa...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

8:49 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida