söndag, april 08, 2007

påsk,poker och pilsner

Påsken e väl näst intill över nu. En ovanligt trevlig påsk måste jag säga. För ovanlighetens skull har jag denna påsk faktist ätit ägg, vilket jag inte gjort på säkert 10 år.

Jag har visst råkat legat på latsidan när de gäller mitt bloggande på senaste tiden, men det har varit så mkt annat ja pysslat med så de har inte hunnits med. Får göra en snabb update nu å skriva lite utförligare senare.

Sämsta bortförklaringen för en missad skål vid disken:

"Jag kan inte höger och vänster så jag tittar bara åt ett håll."-Vem som sagt de får ni gissa få se om nån lyckas gissa rätt;)

-*-*-*-*-*-*-*-*-

Hockeysäsongen e slut..lr ja..SM-slutspelet fortsätter, men den viktiga hockeysäsongen e slut och jag e redan nu laddad inför nästa säsong. De va inte många dagar sen jag satt i skolan å hoppa på stolen för jag va sååå sugen på att jobba TIFO inför kommande säsong. Jag kan säga att jag e lika taggad än. Det är helt sjukt, jag minns fortfarande hur knäckt ja var efter Björklöven borta, den hemresan va hemsk, åtminstone fram till Sundsvall, resterande bit sov ja. Men nu är den kännslan totalt väck och är helt utbytt mot revanschlust. Efter att ha varit på presskonferensen å hört nye tränaren (Kempe, utalas Kämpe för dom som inte vet) så..mm jag ..de känns bra på nått vis.

*-*-*-*-*-*-*-*-

Påsken då. Har firats med mat..aldeles för mkt å för god mat. På långfredagen va de huset fullt hemma. vi va runt 16 pers som samlades i vårat lilla hus å käka påskmat, annat gtt å fick i oss några mängder alkohol. Skönaste kommentaren den kvällen va morsan som kommer in i rummet å utbrister:

"Hörrni! Nu ska vi ringa Maj-Britt (min mormor alltså) å låta aspackade så hon blir avundsjuk där hon sitter i Göteborg!!"

på Lördagen va de Borlänge och Familjen Gidlund-Montén som gällde. Påskmat dag 2. Fick träffa Pers Farmor å Farfar då å.Två underbart söta människor. AV nån anledning så tycker jamig ha sett och pratat med dom förut, å hon tycktes visst känna igen mig å..världen är iof liten så...

Kvällen avslutades med ett parti Monopol. Jag,Per, Johan och Bella. kan säga såhät.-..alla hatade Per! punkt och slut! Sedan blev det film, Top Gun, halva miss secret agent2 och till sist Oceans 12.

*-*-*-*-*-*-*-*-

Fick inte mkt sömn..eftersom jag skulle vara i Leksand kl 8 idag. Stars cup U14 i arenan och Daniel behövde hjälp med att beskära bilder under dagen. va dryyygt..men ändå..rätt skoj på nått mysko vis. Man får mkt av att bara sitta å pyssla å snacka med karln. Känndes lite vemodigt när vi plockade in alla saker i bilen, kramades och tackade för denna hockeysäsong. Men ska nog fota hockeyskolan i sommar med Daniel dom dagar jag e ledig från Ica så...lite hockey å fota blir de iaf.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Rammlade in trött som en gris i 14B och hann knappt med att landa med huvudeti Pers knä innan jag sov. Men blev väckt fort. Pokerturnering väntade. Jag..spelade inte så seriöst eftersom de enda ja ville va att sova, så ja brydde mig inte ens om att pengar försvann. Men jag blev rätt nöjd ändå över de pokerpartiet..för Emil åkte ur före mig;) thihi.

Hade egentligen inte råd att spela poker, men ett parti va väl ok. När resten körde några partier till spelade jag å Per Tennis på nintendo Wii. precis innan vi skulle å käka klådde jag Per i TÄNNIS! haha första gången! och till råga på allt så hade Emil lovat mig att bjuda mig på mat. Nu e jag igång igen!

blir att återgå till min Pilsner och joina stridsvagnspiloterna Emil och Per i soffan!

"Fan i helvete"-hälsar Emil alla!

//Fotomuppen

2 kommentarer:

Blogger Gidlund sa...

Hot Shots förvisso;)
Men trevligt var det

12:51 fm  
Anonymous Anonym sa...

Jessica! Vi måste ju ses! .. Saknar ju dig.. Hör snart hoppas jag! Pusshej / Helen

11:11 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida