fredag, maj 18, 2007

Baka Brownies hos Bojken!

Jag å Bojken bestämmde oss för att leka lite idag. Första förslaget va en fika på Siljan, men kom lika snabbt på att de e mycket roligare om man bakar fikat själv. Sagt å gjort, vid 2 tiden brummade jag med Börje till Leksand för att joina mig med Bojken i hennes lägenhet. Vi bläddrade igenom lite bakböcker å hittade på ett recept för Brownies å bestämmde oss för att de såsg riktigt smaskigt ut. Drog iväg till ICA för att inhandla ingridienserna sen satte vi igång å baka. Bojken klagade på att hon inte kunde baka flera gånger, men med lite lugnande ord från mig och lite små instruktioner så gick de galant! Vi stod å snacka en massa skit medans den gräddades i ugnen.
Medans kakan stod å svalna passade vi på att lira lite hederligt Playstation 1, de e ju hysteriskt roligt.
Kakan smakade fantastiskt gott, vi hade lyckats! Ida kom förbi, å strax efteråt kom de två killkompisar förbi, och även dom fick smaka på våran nybakta kaka å diggade den skarpt=) Vi kan vi!
//Fotomuppen

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Det var inte bara grabbarna som diggade den. Du vet Ida, hon är stor konsument. Allt är slut nu.. Och jag menar verkligen allt ;)(jag är bara lite delaktig)

Tack för idag gumman!

3:30 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida