fredag, maj 18, 2007

Happy Feet!



Jag Anna och Max brummade upp till Emma igår för en liten filmkväll. Vi drog upp till Preem på väg till Emma för att hyra film, och självklart när det är tre viljor som ska fram så tar de alltid tid att hitta en film, alla vill se olika. Max ville se en romantisk snyftare, men då skrek jag rakt ut! Jag ville se skräck och en massa blod, då skrek Anna rakt ut i stället, hon i sin tur ville se nn Scifi film, men de ville varken jag eller Max.
Efter att jag skrämmt livet ur anna med allt mitt blodssnack, och tjafs hit å dit bestämmde vi oss för att se DaVinci Koden. Ringde Emma och de visade sig att hon hade den filmen, så de va bara att fortsätta tjaffsa. Tillslut utbrister Max att vi kan se Happy Feet, var av jag skriker rakt ut å säger:
"Jag vill INTE se en film som innehåller namn som Feet!"

dom kolla bara på mig ilsket, läste handligen å tyckte den va rolig, så de sa bara åt mig å hålla käften sen blev de den filmen!


En riktig höjdarfilm måste jag säga, vi satt å asgarva genom hela filmen. Har ni inte sett den så LÄR ni se den, heelt underbar. Fylld med en massa humor. Animeringen va sjukt bra, och den hade tydligen vunnit en Oscar tror jag de va för bästa filmanimering, fullt förståerligt. En del sköna kommentarer fick man höra genom hela filmen å:

säl:"Kom hit din korv så ska jag äta dig med lite ketchup!"

pingvin:" haha låt tomaten tysta mun"


De små spanska pingvinerna va lätt de skönaste karaktärerna i hela filmen, haha hysteriskt roliga!

Soundtracket till den här filmen va nog bästa på länge, ska lätt se till å skaffa mig den.
som sagt, har ni inte sett den, GÖR de!!

efter den filmen kollade vi på DaVinci koden, även den mycket bra. Håller på att läsa boken, och de sjuka är att dom syner jag fått när jag läst boken, precis så såg de ut i filmen. Filmen va riktigt bra, och än så länge är även boken den bästa jag läst på lääänge!!

//Fotomuppen

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

ahh asså den filmen va lungt bäst... trodde fan att de skulle va en skit film men ack så fel man hade ;)

2:41 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida