måndag, maj 14, 2007

Fotbollshelg

Denna helg har varit helt i fotbollens tecken, förutom fredag dock.

På fredagen va de skola å sen blev de tripp till blng eftersom Per kom hem från Stockholm så vi tillsammans med Daniel och Hagman skulle på bio å se Spiderman3. Den av ingen direkt höjdare, för lite bra slagsmål å definitivt för lite blod;)
De roligaste den kvällen va när vi skulle skjutsa hem Hagman å vidare för att hämta upp Gösta ut mot Romme, och bl ir förföljda av en Polisbil från maserhallen å nästan hela vägen ut mot Romme. Tror aldrig per kört så lagligt sen uppkörningen haha. När vi släppte av Hagman va vi heeelt säkra på att polisen skulle stanna och komam ut å prata med oss, men i stället körde hanförbi sakta, så inväntade han på att vi skulle blinka åt de håll vi skulle så körde han åt samma håll. Deva humor må jag lova, men han stannade oss aldrig.

*-*-*-*-*-*-*-*-

Lördag va de som sagt fotboll. Blev väckt redan kl 9 av Emil som ringde bara för att tala om att Steen fått sparken från SSK och skrivit på för Malmö. De e fan Humor, den lilla Steen som ingen gillar ska även denna säsong få spela framför Norra stå mwohahaha. Så de va en rolg nyhet, men den hade kunnat väntat nån timma. Han ringde även väckte oss strax innan 11, men de va lugnt för då va det ändå dags att börja röra på sig.

Amerikans fotboll på Lugnet i falun, Copperheads-Nyköping, seriepermiär, och jag skulle fota. Blev ju inte ledsen av att Emil ringde på fredagen å talade om att han pratat med Daniel Eriksson och att mina bilder jag tar på Copperheads matcher under hela säsongen kommer läggas ut på http://www.hockeypictures.se och säljas, så man kommer tjäna sig en liten hacka. Jippi!!

min första match som jag skulel fota på å man va lite nervös om man säger så, kan ju inte direkt påstå att jag kan reglerna, hade inte ens sett en endaste match innan. Men de gick bra, förvånandsvärt bra. E ritkigt nöjd med vissa av bilderna, nu gäller de bara att göra lite reklam för de så de säljer.

Tyvärr förlorade Copperheads med 20-8 (ungefär som 3-1 kan man säga) men de höll 0-0 i halvtid och Nyköping är absoluta favoriterna för serien. Om jag hörde rätt så sas de att de tros vinna varje match under hela säsongen, så de va starkt jobbat av Copperheads ändå.

Efter match blev de att inhandla lite mat som vi åt hemma hos Per för att sedan dra till Tobbe å Annelie och se på hockeyn, sedan vidare tillbaka till Per för mig Per å Gösta och spela lite vanlig fotboll och sen se på Shlagerfestivalen med nån öl å lite snask. Blev en sen kväll eftersom att vi bestämmde oss för att se nyaste Rockyfilmen efter musikspektaklet. Personligen lyckades jag inte hållamig vaken utan somnade efter kanske en halvtimme in i filmen.

-*-*-*-*-*-*-*-*-

Söndag å de blev en tidig morgon igen. Upp för att åka in te Kupan och träffa Lego, Totte, Jonna och Emil för att ge Lego tavlan. Sen blev de åter igen en tripp till Lugnet, denna gång för att fota Copperheads U16 lag som spelade mot Eskilstuna.
Copperheads Krossade dom "stackrarna", och när jag säger krossa menar jag verkligen krossa. De satt tre-fyra pers på avbytarbänken å grät i motståndarlaget å klaga på att copperheads va så stora å starka. I slutet hade de så att de bara kunde spela med 9 man på plan. Humor, humor e de enda ord jag kan komma på.

Efter match lev de färd till blng för ännu en fotbollsmatch, fast inte en amerikans sådan. Brage-VIK på Vallen va de som gällde för ett gäng LTCare. Mkt trevligt trots dåligt väder och en mållös match. Brage borde dock fått in minst ett mål, de friläget SKA man bara sätta!

LTC-möte på Valentinos + hockeyn i bakgrunden efter fotbollen. Ett MYCKET nyttigt och bra möte.

Avslutade kvällen med lite Wii, pokermiljonen, och Asterix och vikingarna. Trötta som as va vi, och med vetskapen av att de skulle bli en jobbigt tidig morgon på måndagen eftersom jag skulle till skolan och Per på tåget till sthlm, gjorde att man somnade rätt fort.

//Fotomuppen

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida