fredag, maj 04, 2007

Slagen av en Banan!


Jag, Per och Pappafar sitter i lugnan ro framför tvn i onsdags och kollar på Liverpool-Chelsea. Jag och Per va nyligen hemkommna från en springtur och behövde lite energi i form av smörgås och för mig även en banan.
Bananen blev dock ett litet problem när den vägrade öppna sig. Jag slet och drog å kämpa med att få upp den..och tar i för kung och fosterland..och bananen slår mig på käften! De e faktist sant!
haha eller ja..jag får inte upp den, bananen slinter å smackar till mig på käften..en härlig smäll kan ja lova. Bananer kan slåss..så..SE UPP!
*-*-*-*-*-*-*-*-*-
Valborg! Valborg firades i blng..blandningen Absolut kurant och sockerdricka va en mycket trevlig blandning kan jag lova!
Å grillmästare blev jag tillslut..trots att Per hade tagit på sig jobbet...men när man ser att bitarna börjar bli svarta innan dom än har hunnit vändas en gång så va de lika bra att ta över så han får njuta av sin slikdricka..å vi får i oss mat!
Valborg började dock med en omgång(tre st han vi med på en timme) bowling i blng. Jag Per och Hagman. Hagman vann rätt överlägset..jag blev vättre å bättre för varje gång å ledde över Per typ hela tiden..men lyckades göra bort mig i mitt sista försök..så den jjäveln vann med ett poäng!!*morr*!
Min första strike va jävligt snygg dock. Tog sats men kännde att jag kom fel så jag tänkte stanna å börja om, men snubblar på mina egna fötter, kastar iväg klotet och för att inte ramla in på banan å få övertramp lägger jag tyngden åt vänster å rammlar ditåt. Lyckas dock återfå balansen så jag inte drattar omkull helt och svär en liten ramsa för de "misslyckade" kastet. Kollar upp för att se så jag åtminstone kan få ner nån kägla..å ser att klotet går rätt rakt..rikigt rakt..STRIKE!! Jag börjar asgarva och Hagman lika så. Per kollar upp från kameran å ser helt fundersam ut å fattar ingenting!
*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
Nu ska de packas. I morrn bär de iväg på Ålandsfärja med Per och Järnarevy gänget! Kommer bli såååååå najs! Jag å Per drog ut å sprang en vända idag igen så vi kan äta smörgåsbordet med gott samvete i mörå! återkommer med händelser från helgens resa!
//Fotomuppen

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida