fredag, april 27, 2007

Jävla Fågelhelvete!


Jahapp!! Jag hade slitit med att få Börje riktigt glänsande ren igår. Det var med ett stolt leende som jag åkte till skolan för att visa upp mitt underverk. Utan att behöva säga nått så va de många som komenterade hur ren å fin å blank han va.

Så när vi ska åka ner till Siljans efter maten å jag går till bilen så ser jag..de en en jävla fågeljävel som skitigt ner hela jävla motorhuven!! Så när jag kom hem va de bara att ta fram hink,vatten, svamp och slang igen för ytterligare en tvätt. Eftersom fågelskit fräter på lacken så ska man ta bort det direkt, så de va la lika bra. Grannarna måste tro jag har nå alvarliga problev..eller ja..allvarligare än innan, som står å putsar på bilen var å varannan dag haha. Men nu glänser han så vackert igen:)

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

ååh va jag tycker om Dag min bildlärare. Haha. Skapbligt soft dag man har haft idag. Började med att vi skulle sitta ute och skissa landskap..och det e samma sak som att sitta ute i solen å bara steka. Sen skulle vi måla av de vi skissa med akryl..och det e samma sak som att bara stå i ett hörn å se glad ut eller hänga på balkongen å steka i solen.

Å efter lunch hade Dag bestämmt att vi skulle till Siljan å ha "After work"., vi skulle dock ha med skissblocken..men väl nere vid Siljan satt vi å softa med öl å glass å hade de allmänt trevligt..tillsammans med Dag såklart:)
Jag fick dock lov att nöja mig med bara glassen eftersom jag skulle köra bil..men men.


Efter ett tags softande och inget skissande kollar en av oss på Dag med ett leende å utbrister:

"Men hur blev de med skissandet då?"

Dag bara ler å svarar:

"Jo men vi kan sitta å tänka på hur man gör när man skissar..sånt är också nyttigt..eller nått"

Haha BRA lärare!!;)

*-*-*-*-*-*-*-*-*-

ska vara fylletaxi åt Farsan igen..de ska ut å röja med Björb-revy gäget igen..dom körningarna brukar vara asroliga!:D

Så nu sitte rjag å väntar på att Per ska komma hem från Stockholm så jag får lite sällskap i väntandet på att farsgubben ska ringa!

//Fotomuppen

3 kommentarer:

Blogger :-: Kid :-: sa...

Eftersom fågelskit fräter på lacken.. nej, det gör det inte..

8:43 em  
Blogger Fotomuppen sa...

De har jag fått höra iaf!

8:24 fm  
Blogger :-: Kid :-: sa...

Men så är det icke.

3:42 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida