torsdag, maj 17, 2007

Knappt nån sömn..å så Balen:)




Tisdagen blev en lååååååång dag. Haha men ack så rolig. Satt hemma å softade på kvällen utan att göra nått vettigt när Jenny frågar mig om jag har tid å lust att komma till Leksand å hjälpa henne och plugga, för hon hade så oerhört mycket att göra. Så vid 20 tiden tog jag Börje å drog till Leksand. De strulade en massor så vi lyckades inte komma igång förrens vid 23 tiden kanske. Uppladdat med energidrycker och bananer satte vi igång å jobba, Jenny skrev uppsatser och jag gjorde en presentation i powerpoint och förhörde henne på hennes drinkprov. De...blev en intressant natt kan jag lova. Vi va så övertrötta så de bara sprutade ut floskler å dåliga skämt ur våra munnar. Hade nån kommit in i rumet under natten skulle dom tro att vi va aspackade. Jag va så övertrött så jag kunde knappt sluta skratta, Emanuel kunde inget annat än att slåpå en film å försöka koppla bort oss och våra dåliga skämt.
När klockan slog en sådär 06,30 la jag mig till rätta i soffan för att läsa lite å slocknade..fick väl sova en 55 min eller nått innan de va dags att kliva upp till skolan. Men klar med presentationen bev jag å den blev helt ok om jag får säga de själv. Kännde ditekt jag skulle börja med den att mina designkunskaper jag fått lära mig under detta året kom fram. Jag hade helt glömt bord hur skoj det är att jobba i powerpoint.




*-*-*-*-*-*-*-*-



Som tur va hade vi bara halvdag i skolan, orkade typ inte göra nånting, försökte skriva ihop ett CV, gick väl hyffsat, skrev nån mening iaf.

Efter skolan åkte jag förbi mediahuset för att lämna bilderna från helgens fotografering till Daniel så kommer han inom kort lägga ut dom på www.hockeypictures.se för försäljning, så då e de bara för en massa folk att börja handla!

väl hemma la jag mig i fotäljen å sov en si sådär 4 timmar, sen va de bara att kliva upp, för jag skulle nämligen fota kusinen Jonas när han skulle på Bal. De va dags för den årliga Balen i 9an på Djuråsskolan. Va söta dom va när de gick runt i sina klänningar å kostymer å grejer.




Träffa på en massa folk jag inte sett på år å dar där å. va grymt roligt! Stod å Pratade med en gammal klasskompis till mig, Jonas, å så en som heter Jessica Lindh som gick paralellklass med mig på djurås, så plötsligt kommer en glad liten tös fram till oss med världens leedne å utbirster:

"Heej!! Känner ni igen mig?"



Jag kollar på henne i nån sekund å inser plötsligt..de är EVELINA!!



Jag bara utbrister "men shit de e ju duuu heeeej!!" så står vi där å kramar om varandra. Shit kännde verkligen inte igen henne, har inte sett henne sen vi slutade 9an. va verkligen hur roligt som hellst. Vi började snacka på att de vore roligt att dra ihop alla från vran årskuss från djuråsskolan å ha nån grillfest eller nått i sommar, vore så sjukt roligt å se va alla hade för sig nu för tiden!



*-*-*-*-*-*-*-



Drömde nån cepe dröm i natt som innehöll bl.a smörgåsar, konsert och Håkan Åman. Haha helt sjukt. Drömmen slutade med att jag stod å skrek och sen vaknade jag av att telefonen ringde.
Nån gång under drömmen måste jag ha lyckats med att ta av mig min ring, för när jag klev upp i morse kännde jag att nått fattades å såg då att ringen va borta, har ingen aning om vart den e. Jag som gillade den ringen, köpte den i Piteå för många herrans år sedan..men men.



Idag har varit en lugn dag. Morsan å farsan drog till Dala-Järna för att hälsa på farmor så jag har varit hemma sj å softat. Dagen har innehållit mathandling, matlagning, film och ett nytt försök till att skriva CV. Morsan bad mig även knäppa en massa kort med hennes nya kamera som hon fått i en för tidig morsdags present. Hon ville att jag skulle kolla så de funkade som den skulle. Å klar den gjorde de..de e ju en Nikon;)



Några bilder från kameran(å dagen) kommer här!:










*
"spelar du pingis?? nehe..Tennis då?" hah abraaa Anna!
nu ska jag te Moje å se på film!!
//Fotomuppen

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida