torsdag, april 26, 2007

VA?! har jag en röd bil?!?


Har påbörjat lite av försommarens projekt..fixa Börje.

Med lite medel kan man göra en sån oerhört stor skillnad. Navkapslarna som satt på kom jag fram till va så oerhört fula, så jag skaffade nya helt enkelt.

Passade även på att införskaffa nya vindrutetorkare fram, för dom jag hade på innan va så fruuuuktansvärt dåliga, smetade bara ut skiten i stället för att torka bort. Dom gamla som satt på va dessutom Ford-original torkar, så det skulle inte förvåna mig om de setat på ända sen 92.





Dagens hjältar va avfettningsmedel, svamp,varmt vatten, diskmedel och vattensläng. Jag drog ut och putsade vart annat avfettningsmedel å vart annat vatten/diskmedel, och jävlar va fin Börje blev. Folk som åkte tilloch från ålderdomshemmet kollade konstigt på mig när jag satt där hukad å spraya å pusta å sköljde, skulle inte förvåna mig om de förväntar sig att se honom ute på blocket inom kort. Lite misstänksamt dock efter att ha jobbat stenhårt med han å sen komma ut med kameran, men ICKE! Börje e min å ska iNTE säljas än på ett tag.






skillnaden blev som natt och dag, första reaktionen av Anna och Emma (och mig) när dom kom var:

"VA?! har du en RÖD bil?"

jag vara log åt dom å svarade:

"Ja jag säger desamma..jag som alltid trott den har varit grådassig"





De som är kvar att göra nu som jag planerar är fixa rosten, fixa några små lackskador och sen vaxa honom. Sen är Börje redo för sommaren!
Före och Efter bild:


Skaplig skillnad måste jag säga. Mycket nöjd med dagens arbete:D SOm Per så vackert uttryckte de när han fick se bilden:

"Värsta pimp my börje"

*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Efter väl utfört arbete va de matdags, jag anna å Emma drog till Gagnefs Pizzeria för att fira mina bravader. Jag har glömt hur fruuuuuuuktansvärt goda pizzorna här är. Helt klart den bästa pizzerian jag ätit på, dom e helt SJUKT goda. Eller asså, dom klår ju inte Pizza Hut..men de är inte samma sak!

*

Haha måste bara avsluta med ett citat från gårdagens banderollmålning av våran egen Åberg.
Han skulle ringa Mhyr men hade inte nummret så jag skulle läsa upp de åt honom så jag började med "070" å fortsättningen lät:

J: "The number of the beast!"
Å: "22?"

Alla bara kolla på honom och skrattade. Hans bortförklaring va att han tyckte jag sagt Linus Persson. Haha han kan han våran Åberg!

//Fotomuppen

2 kommentarer:

Blogger Johan Åberg sa...

best - beast
Same shit different bokstäver ;O

9:06 em  
Anonymous Anonym sa...

ehhh... omg fy fan för rut bilden! XD men den när Aniz å ja va i bakgrunden va cool O:

haha när du tvätta bilen va du farlig... fasst du märkte nog hur rädd jag va för dig XD hahaha ;)

12:50 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida